Η Microsoft σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες του Windows OS από

Η Microsoft σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες του Windows OS από τη Huawei

Από την περασμένη εβδομάδα γνωρίζουμε ότι η Microsoft έχει αφαιρέσει τα laptops της Huawei από το online κατάστημα της, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει πάρει επίσημη θέση για το μπλοκάρισμα της εταιρείας με το διάταγμα του Trump. Η Microsoft φαίνεται να συμμορφώνεται στην απόφαση της Αμερικανικής κυβέρνησης κρατώντας χαμηλούς τόνους, ίσως επειδή εκτιμά πως θα βρεθεί μια λύση.

Αυτή η συμμόρφωση, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο στην αφαίρεση των προϊόντων της Huawei από το online κατάστημα της Microsoft. Όπως το περιμέναμε, η τελευταία σταμάτησε να δέχεται νέες παραγγελίες από την κινεζική εταιρεία για άδειες χρήσης του λειτουργικού συστήματος Windows 10, ενώ παράλληλα έχει αποσύρει όλο το προσωπικό της από τα κεντρικά στην πόλη Shenzhen.

Δεν αποκλείεται η Huawei να έχει προνοήσει για αυτό το μπλοκάρισμα προαγοράζοντας άδειες ώστε να καλύψει τη ζήτηση των laptops της για αρκετούς μήνες, καθώς κάτι ανάλογο είχε κάνει με τα chipsets που προμηθεύεται από Αμερικανικές εταιρείες. Αν παραμείνει, όμως, η κατάσταση ως έχει, τότε θα αντιμετωπίσει μεγάλο πρόβλημα και σε αυτόν τον τομέα χωρίς την (υπο)στήριξη της Microsoft.

Υπενθυμίζουμε ότι από την περασμένη εβδομάδα έχουν σταματήσει τη συνεργασία τους με τη Huawei οι Google, AMD, ARM, Intel, Qualcomm, Xilinx και Broadcom, ενώ οι οργανισμοί Wi-Fi Alliance, JEDEC, SD Association και PCIe έχουν αναστείλει την ιδιότητα του μέλους της εταιρείας. Επίσης, τα Huawei Mate 20 Pro και Huawei P30 Pro έχουν αφαιρεθεί από τη λίστα των συσκευών για τη beta έκδοση του Android Q.

[via]

Τιμή συνδρομής, πρώτοι διαθέσιμοι τίτλοι και λανσάρισμα θα γίνουν γνωστά

Τιμή συνδρομής, πρώτοι διαθέσιμοι τίτλοι και λανσάρισμα θα γίνουν γνωστά μέσα στο καλοκαίρι

Από τη μέρα που η Google παρουσίασε επίσημα το Stadia τον περασμένο Μάρτιο, “διψάμε” να μάθουμε περισσότερα για την πλατφόρμα game streaming που χαρακτηρίστηκε ως το μέλλον του gaming. Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε την εταιρεία να αναφερθεί εκτενέστερα σε αυτό στο συνέδριο Google I/O 2019 που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Μαΐου, αλλά τελικά αποφάσισαν να κρατήσουν τις ζουμερές αποκαλύψεις για το καλοκαίρι.

Με σχετικό tweet από τον επίσημο λογαριασμό του Google Stadia μαθαίνουμε ότι έχουμε μπει στην τελική ευθεία για το λανσάρισμα της και μέσα στο καλοκαίρι θα ανακοινωθούν επίσημα η τιμή συνδρομής, τα πρώτα παιχνίδια και φυσικά οι λεπτομέρειες για την πρεμιέρα.

Η E3 2019 λαμβάνει χώρα από 11 έως 14 Ιουνίου στο Los Angeles, είναι η μεγαλύτερη έκθεση που αφορά τη βιομηχανία του gaming και ίσως το κατάλληλο μέρος για να γίνουν αυτές οι ανακοινώσεις, μιας και η Google θα έχει την ευκαιρία να χαλάσει το “πάρτι” των Sony και Microsoft που ετοιμάζουν και αυτές εντυπωσιακές εξαγγελίες για τις δικές τους υπηρεσίες – προϊόντα.

This summer, three of the wishes you’ve been asking for will finally be granted:
💰 Price Reveal
🎮 Game Announcements
🚀 Launch Info

Stay tuned here for more Stadia details coming soon.

— Stadia (@GoogleStadia) May 24, 2019

Γιατί η Ρωσία αποσυνδέεται από το παγκόσμιο Ίντερνετ

Κερκόπορτα για κακόβουλο λογισμικό το download του Game of Thrones

Σύμφωνα με τους ερευνητές της Kaspersky Lab

Το ψηφιακό έγκλημα συνεχίζει να αξιοποιεί ως όχημα για τη δράση του το download δημοφιλών τηλεοπτικών σειρών, σύμφωνα με την Kaspersky Lab, πλήττοντας τους χρήστες, που προσπαθούν να κατεβάσουν νέα επεισόδια.

Για παράδειγμα, ο όγδοος και τελευταίος κύκλος του Game of Thrones συνοδεύτηκε με αύξηση της σχετικής δραστηριότητας των ψηφιακών εγκληματιών. Σύμφωνα με τους ερευνητές της Kaspersky Lab, η πρεμιέρα κάθε επεισοδίου συνοδεύτηκε από μια μακρά σειρά επιθέσεων, με στόχο χρήστες που προσπαθούσαν να κατεβάσουν το νέο επεισόδιο, αλλά αντ’ αυτού κατέβαζαν κακόβουλο λογισμικό το οποίο κρυβόταν πίσω από το όνομα της σειράς.

Ορισμένα επεισόδια αποδείχθηκαν σημαντικά πιο επικίνδυνα από άλλα, με το τρίτο επεισόδιο να προκαλεί το μεγαλύτερο αριθμό ανιχνευόμενων προσπαθειών για επιθέσεις εναντίον χρηστών, φτάνοντας τις 3.000 επιθέσεις ημερησίως στην αιχμή του. Οι ειδικοί αναμένουν, ότι η ολοκλήρωση του 8ου κύκλου θα προσελκύσει περαιτέρω επιθέσεις από απατεώνες, καθώς οι διανομείς κακόβουλων προγραμμάτων αρχίζουν να προσφέρουν στους δυνητικούς θεατές πρόσβαση σε όλα τα επεισόδια του κύκλου.

Συνολικά, μετά την παρακολούθηση της σχετικής κακόβουλης δραστηριότητας για ολόκληρο τον 8ο κύκλο, οι ερευνητές διαπίστωσαν, ότι ο μέσος ημερήσιος αριθμός επιθέσεων κακόβουλου λογισμικού που παρουσιαζόταν ως επεισόδιο του Game of Thrones, ήταν περίπου 300-400. Αυτός ο αριθμός αυξήθηκε σε περίπου 1.200 για τις τρεις με τέσσερις ημέρες μετά την κυκλοφορία κάθε νέου επεισοδίου, καταγράφοντας τριπλάσια ή τετραπλάσια αύξηση της κακόβουλης δραστηριότητας.

Ένας άλλος φορέας επίθεσης είναι οι streaming ιστοσελίδες, που προσκαλούν τους χρήστες να παρακολουθήσουν δωρεάν τα επεισόδια του Game of Thrones, που έχουν κυκλοφορήσει πρόσφατα, αλλά έχουν σχεδιαστεί για να εξαγάγουν ευαίσθητα δεδομένα των χρηστών. Συνήθως, το εικονίδιο του online-player εμφανίζει μια σκηνή από την τηλεοπτική εκπομπή και ανακατευθύνει το θύμα σε μια σελίδα εγγραφής, ζητώντας αργότερα στοιχεία τραπεζικής κάρτας με τον κωδικό CVC/CVV, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται μόνο για σκοπούς επικύρωσης.

Οι ερευνητές επεσήμαναν τις ομοιότητες μεταξύ αυτού του συστήματος εξαπάτησης και των πρόσφατων απατών που συνόδευσαν την τελευταία ταινία Avengers.

Σχετικά Tags Game of Thrones Kaspersky
Πόσο αντίκτυπο έχουν τα social media στη ζωή των εφήβων

Πόσο αντίκτυπο έχουν τα social media στη ζωή των εφήβων

Η έρευνα που ανατρέπει τα δεδομένα για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Η εικόνα που έχουν οι περισσότεροι για τον εθισμό του κόσμου με τα social media και τη χρήση τους μέσω του κινητού τους τηλεφώνου είναι συγκεκριμένη, όπως άλλωστε και οι εικόνες που βλέπει κανείς στην καθημερινότητά του, στο δρόμο για τη δουλειά, στα σχολεία, στους χώρους εργασίας, στα ΜΜΜ, στις καφετέριες και στα μαγαζιά νυχτερινής διασκέδασης. Ειδικά όταν μιλάμε για τις νεαρές ηλικίες και δη τους εφήβους, η εξάρτησή τους από το συνεχές chatting και το ανελέητο «scroll», δείχνει απόλυτη. Το ίδιο και η «χαρά» με την οποία δείχνουν να το κάνουν. Ή μήπως όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα;

Η έρευνα του καθηγητή Άντριου Πρζιμπίλσκι και της Έιμ Όρμπεν από το Oxford Internet Institute (OII) του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα σχετικά με τον αντίκτυπο που έχει η χρήση των social media στην ευημερία των νέων ανθρώπων, σε σχέση μάλιστα με το χρόνο που αφιερώνουν σε αυτά.

Ασήμαντο το ποσοστό επίδρασης των social media στην ευημερία των εφήβων

Η συγκεκριμένη μελέτη ονομάστηκε «Screens, Teens and Psychological Well-Being: Evidence from Three Time-Use-Diary Studies» και δημοσιεύθηκε στο Psychological Science. Σε αυτήν έλαβαν μέρος 17.000 έφηβοι και η έρευνα ανέλυσε δεδομένα από την Ιρλανδία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο προκειμένου να βγάλει τα συμπεράσματά της. Χρησιμοποιήθηκε μία πιο αυστηρή μεθοδολογία για να συγκεντρωθεί ο χρόνος που αφιερώνουν οι έφηβοι μπροστά σε οθόνες κατά τη διάρκεια της ημέρας, συμπεριλαμβανομένων τόσο των μετρήσεων που ανέφεραν οι ίδιοι όσο και από τα ημερολόγια χρήσης. Με αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη έρευνα διαφοροποιείται καθώς πολλές αντίστοιχες που έχουν να κάνουν με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας από τους εφήβους βασίζονται αποκλειστικά στα στοιχεία που τους δίνουν οι συμμετέχοντες (για το πόσο χρόνο περνούν στα social media), γεγονός που «κλονίζει» την αξιοπιστία τους.

Το συμπέρασμα της έρευνας, είναι –τουλάχιστον- εντυπωσιακό και ανατρέπει τα δεδομένα που έχουμε στο μυαλό μας. Σύμφωνα με τους ερευνητές λοιπόν, τα social media επιδρούν στην ευημερία των εφήβων σε ποσοστό μόλις 1%. Όπως μάλιστα αναφέρει ο ακαδημαϊκός Άντριου Πρζιμπίλσκι (διευθυντής έρευνας στο OII): «Το 99,75% της ικανοποίησης από τη ζωή ενός ατόμου, δεν έχει καμία σχέση με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι συσχετισμοί μεταξύ της ικανοποίησης από τη ζωή και της χρήσης των social media ήταν ασήμαντες…».

Πώς πρέπει να σκέφτονται οι γονείς

Όταν έχουμε να κάνουμε με εφήβους, αμέσως ο «λόγος» περνά στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς. Ειδικά οι πρώτοι που ζουν τα παιδιά τους μέσα στο σπίτι αλλά και έξω από αυτό, έχουν μία αυξημένη –δικαιολογημένα- ανησυχία για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά τους και τις συνέπειες αυτής στην καθημερινότητά τους.

«Οι γονείς δεν πρέπει να ανησυχούν για το χρόνο που περνούν τα παιδιά τους στα social media, είναι λάθος να σκέφτονται έτσι», σημειώνει ο καθηγητής Πρζιμπίλσκι ενώ η συνάδελφός του, Έιμ Όρμπεν ζητά από τις εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να βγάλουν στη δημοσιότητα δεδομένα χρηστών ώστε να γίνει κατανοητό πόση επίδραση έχουν στην ευημερία των εφήβων: «Η πρόσβαση, είναι το κλειδί για την κατανόηση των πολλών ρόλων που διαδραματίζουν τα social media στις ζωές των νέων».

Τελικά, ο ρόλος της οικογένειας, η παρέα με τους φίλους, η σχολική ζωή, εξακολουθούν να είναι οι πρώτοι και οι βασικότεροι παράγοντες που συμβάλλουν στην ευζωία των εφήβων παρότι τους βλέπουμε όλο και περισσότερες ώρες πάνω από ένα κινητό ή μπροστά σε μία οθόνη. Μπορεί η διάδοση της τεχνολογίας να είναι τεράστια και η πρόσβαση σε αυτήν ακόμα πιο εύκολη σε όλο και μικρότερες ηλικίες, εντούτοις αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι η ευημερία ενός νέου εξαρτάται από τη χρήση της και δη των social media. Αν μη τι άλλο, το αποτέλεσμα της έρευνας είναι αισιόδοξο αρκεί να μην επαναπαυτούμε σε αυτό.

 

Σχετικά Tags Social Media
Η Panasonic αναστέλλει τη συνεργασία της με την Huawei

Η Panasonic αναστέλλει τη συνεργασία της με την Huawei

Μετά την προσθήκη του κινεζικού ομίλου στη μαύρη λίστα επιχειρήσεων της Ουάσινγκτον

Ο ιαπωνικός κολοσσός του τομέα των ηλεκτρονικών Panasonic, ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις δοσοληψίες του με τον κινεζικό όμιλο Huawei.

Η απόφαση ελήφθη μετά την προσθήκη της Huawei στη μαύρη λίστα της κυβέρνησης των ΗΠΑ, αφού η Ουάσινγκτον προσάπτει στην κινεζική επιχείρηση, που πρωτοπορεί στην ανάπτυξη δικτύων κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G), πως ενέχεται σε κατασκοπευτικές δραστηριότητες της Κίνας.

«Σταματήσαμε τις συναλλαγές μας με τη Huawei και 68 θυγατρικές της, οι οποίες υπόκεινται στην απαγόρευση της αμερικανικής κυβέρνησης», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Τζο Φλιν, εκπρόσωπος του ιαπωνικού ομίλου, ο οποίος προμήθευε ως τώρα την κινεζική εταιρεία με ημιαγωγούς και άλλα υλικά που αξιοποιεί.

Σχετικά Tags Huawei Panasonic
Κρυπτονόμισμα σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το Facebook

Κρυπτονόμισμα σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το Facebook

Θα μπορούν να το χρησιμοποιούν περισσότεροι από 2 δισεκατομμύρια χρήστες του

Το Facebook βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να δημιουργήσει ένα νέο παγκόσμιο ψηφιακό κρυπτονόμισμα μέσα στο 2020 ή και έως το τέλος του 2019.

Στόχος του είναι να έχει «στήσει» ένα σύστημα ψηφιακών πληρωμών σε τουλάχιστον δέκα χώρες εντός του πρώτου τριμήνου του επόμενου έτους. Οι σχετικές διαπραγματεύσεις γίνονται με μεγάλους αμερικανικούς χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και με ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων, μεταξύ των οποίων ένα που έχουν δημιουργήσει οι «ορκισμένοι» εχθροί του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, οι δίδυμοι αδελφοί Winklevoss, κάποτε συνιδρυτές του Facebook.

Μια μυστικοπαθής μονάδα του Facebook εργάζεται εδώ και πάνω από ένα έτος για να δημιουργήσει το νέο νόμισμα (αναφέρεται ως GlobalCoin στο εσωτερικό της εταιρείας), το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι περισσότεροι από 2 δισεκατομμύρια χρήστες του για να στέλνουν χρήματα ο ένας στον άλλο, καθώς επίσης για να αγοράζουν πράγματα όχι μόνο στo Facebook και στις θυγατρικές του (Instagram, WhatApp), αλλά επίσης σε διάφορα άλλα ηλεκτρονικά και φυσικά καταστήματα, σύμφωνα με τους Financial Times και το BBC.

Το Facebook αναμένεται να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες φέτος το καλοκαίρι και ήδη ο Ζάκερμπεργκ έχει συζητήσει με τον διοικητή της Τράπεζας της Αγγλίας Μαρκ Κάρνεϊ τις ευκαιρίες και τους κινδύνους από ένα τέτοιο κρυπτονόμισμα. Επίσης, έχει ζητήσει συμβουλές από αξιωματούχους του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, ενώ έχει κάνει επαφές και με εταιρείες μεταφοράς χρημάτων όπως η Western Union, αναζητώντας πιο εύκολους και φθηνούς τρόπους για να μεταφέρουν χρήματα οι χρήστες του, χωρίς να μεσολαβεί κάποιος τραπεζικός λογαριασμός.

Η πρωτοβουλία του Facebook (το σχετικό σχέδιο φέρει τον κωδικό Project Libra) αναμένεται να το φέρει σε ανταγωνισμό τις τράπεζες, καθώς θα μειώσει το κόστος της μεταφοράς χρημάτων. Το Facebook βρίσκεται ήδη σε επαφή με εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να αποδέχονται το νέο νόμισμα για συναλλαγές μέσω διαδικτύου.

Τα κρυπτονομίσματα (με πιο διάσημο το Bitcoin) βασίζονται στην τεχνολογία blockchain. Επειδή έχουν επικριθεί ως όχημα κερδοσκοπίας, το Facebook, σύμφωνα με πληροφορίες, θα επιδιώξει να προσδέσει το νέο νόμισμα του σε ένα «καλάθι» καθιερωμένων νομισμάτων (δολάριο, ευρώ, γεν κ.α.), ώστε να αποτρέψει τις απότομες διακυμάνσεις της αξίας του στην αγορά.

Πριν μια δεκαετία το Facebook είχε δημιουργήσει το εικονικό νόμισμα Facebook Credits, ένα πείραμα που έλαβε άδοξα τέλος μετά από σχεδόν δύο χρόνια, καθώς δεν έδειξαν ενδιαφέρον οι χρήστες. Τώρα ελπίζει σε κάτι καλύτερο. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι χρήστες-καταναλωτές θα εμπιστευθούν το Facebook αρκετά για να δεχθούν να ανταλλάξουν τα χρήματα τους με το ψηφιακό νόμισμα του, ώστε να συναλλάσσονται πλέον και με αυτό. Εκτιμάται ότι σήμερα περίπου 30 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν κρυπτονομίσματα.

Σχετικά Tags Facebook Bitcoin κρυπτονόμισμα
Έρχονται μεγάλες αλλαγές στο Facebook

Πόσοι χρήστες του Facebook βλέπουν βία, γυμνό, κακοποίηση και τρομοκρατία

Η εταιρεία μπλόκαρε 2,2 δισεκατομμύρια fake λογαριασμούς

Το Facebook στο πρώτο τρίμηνο του 2019 απενεργοποίησε 2,19 δισεκατομμύρια fake λογαριασμούς χρηστών ενώ συνολικά στο εξάμηνο Οκτωβρίου 2018-Μαρτίου 2019 έχει διαγράψει περισσότερα από τρία δισεκατομμύρια λογαριασμούς. Συνολικά εκτιμάται ότι περίπου το 5% των 2,4 δισεκατομμυρίων ενεργών μηνιαίων χρηστών είναι ψευδο-λογαριασμοί (fake), που δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί.

Όπως αναφέρεται στην τελευταία έκθεση του κοινωνικού δικτύου, την ίδια περίοδο αφαιρέθηκαν από το περιεχόμενο του Facebook πάνω από επτά εκατομμύρια αναρτήσεις με «λόγο μίσους» (τα τέσσερα εκατομμύρια φέτος). Στο πρώτο τρίμηνο του 2019 υποβλήθηκαν επίσης πάνω από ένα εκατομμύριο ενστάσεις από χρήστες, επειδή αναρτήσεις τους διαγράφηκαν ως «λόγος μίσους» και, από αυτές, περίπου 150.000 τελικά αποκαταστάθηκαν.

Aπαντώντας στις ολοένα συχνότερες αιτιάσεις και προτάσεις να διασπαστεί το Facebook, επειδή έχει γίνει πολύ μεγάλο, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι η διάσπαση δεν είναι λύση και ότι αντίθετα, χάρη στο μέγεθός του, έχει καταφέρει να αμύνεται αποτελεσματικά ενάντια στις προκλήσεις και τα προβλήματα του επιβλαβούς, παραπλανητικού και προπαγανδιστικού περιεχομένου.

«Δεν νομίζω ότι η λύση της διάσπασης της εταιρείας θα αποδώσει. Η επιτυχία της εταιρείας μας έχει επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε αυτές τις προσπάθειες σε μαζική κλίμακα. Νομίζω ότι το ποσό στον προϋπολογισμό μας που αφορά τα συστήματα ασφαλείας μας, είναι μεγαλύτερο από το σύνολο των εσόδων του Twitter φέτος» ανέφερε ο Ζάκερμπεργκ, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ επικαλούμενο το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο και υποστήριξε ότι τυχόν διάσπαση του Facebook σε μικρότερες εταιρείες «θα επιδεινώσει τα προβλήματα».

Αρνήθηκε, επίσης, ότι το Facebook ελέγχει την ψηφιακή διαφημιστική αγορά, όπου, όπως είπε, η Google κατέχει την ηγετική θέση. «Νομίζω ότι συνιστούν κάπως υπερβολή οι ισχυρισμοί πως βρισκόμαστε σε κάποιου είδους κυρίαρχη θέση», τόνισε.

Το Facebook δήλωσε ότι η συνεχής αύξηση στη διαγραφή ψευδο-λογαριασμών (fake) οφείλεται στο ότι κάποιοι «κακόβουλοι παράγοντες», κυρίως spammers που θέλουν να βγάλουν χρήματα, χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες μεθόδους για να δημιουργήσουν μεγάλους αριθμούς τέτοιων λογαριασμών. Όμως το Facebook υποστηρίζει πως μπορεί πλέον να εντοπίζει και να διαγράφει την μεγάλη πλειονότητα τους μέσα σε μερικά λεπτά, προτού οι λογαριασμοί αυτοί προλάβουν «να προκαλέσουν κάποια ζημιά».

Η έκθεση του Facebook αναφέρει ότι για κάθε 10.000 αναρτήσεις που βλέπουν οι χρήστες, λιγότεροι από 14 άνθρωποι βλέπουν γυμνό, περίπου 25 βλέπουν περιεχόμενο βίας, λιγότεροι από τρεις βλέπουν κάτι που αφορά κακοποίηση παιδιών ή προπαγάνδα τρομοκρατών. Επίσης το Facebook πήρε μέτρα ενάντια σε 900.000 αναρτήσεις που σχετίζονταν με πωλήσεις ναρκωτικών, από τις οποίες οι περισσότερες (το 83%) διαγράφηκαν αυτόματα από το «έξυπνο» λογισμικό του.

Σχετικά Tags Facebook
Wikipedia κατά Άγκυρας για τον αποκλεισμό της ιστοσελίδας στην Τουρκία

Wikipedia κατά Άγκυρας για τον αποκλεισμό της ιστοσελίδας στην Τουρκία

Η κυβέρνηση Ερντογάν έχει μπλοκάρει τον ιστότοπο εδώ και 2 χρόνια

Το ίδρυμα Wikimedia, που φιλοξενεί τον ισότοπο της Wikipedia, ανακοίνωσε σήμερα πως προσέφυγε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρώπινων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ), για να αρθεί ο αποκλεισμός της ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας που επιβάλλεται εδώ και 2 χρόνια στην Τουρκία.

«Το ίδρυμα Wikimedia προσφεύγει στο ΕΔΑΔ εναντίον της Τουρκίας», ανακοίνωσε στη διάρκεια τηλεφωνικής συνέντευξης Τύπου η Κατερίνε Μάχερ, γενική διευθύντρια του ιδρύματος. Οι τουρκικές αρχές μπλόκαραν την πρόσβαση στον ιστότοπο τον Απρίλιο του 2017, εξαιτίας δύο άρθρων της Wikipedia, στα οποία διαπιστώνονταν δεσμοί ανάμεσα στην Άγκυρα και εξτρεμιστικές οργανώσεις.

Το Wikimedia εξήγησε, πως προσέφυγε στο ΕΔΑΔ, αφού απέβησαν άκαρπες οι απόπειρές του να ασκήσει έφεση στην Τουρκία κατά του αποκλεισμού της Wikipedia, κυρίως ενώπιον του Συνταγματικού Δικαστηρίου, το οποίο εδώ και 2 χρόνια δεν έχει πάρει θέση για το θέμα. Η Μάχερ υπογράμμισε, πως δεν υποχώρησε στο τουρκικό αίτημα να διαγραφούν αυτά τα άρθρα, επειδή το ίδρυμα εκτιμά, ότι «το εν λόγω περιεχόμενο αποτελεί προϊόν της ελευθερίας της έκφρασης, που προστατεύεται από τον νόμο».

Ο Στίβεν Λαπόρτ, νομικός διευθυντής του ιδρύματος, πρόσθεσε στη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης Τύπου, πως η τουρκική κυβέρνηση ζήτησε τη διαγραφή των άρθρων «χωρίς καμιά επίσημη εξήγηση όσον αφορά το τμήμα τους, που υποτίθεται πως είναι παράνομο».

Σχετικά Tags Τουρκία Wikipedia Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Η προεπιλογή γυναικείας φωνής στους ψηφιακούς βοηθούς είναι σεξισμός!

Η προεπιλογή γυναικείας φωνής στους ψηφιακούς βοηθούς είναι σεξισμός!

Η απόφαση της Apple να προσφέρει ως προκαθορισμένη επιλογή τη γυναικεία φωνή στον ψηφιακό βοηθό Siri θεωρήθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως “σεξισμός” που αντανακλά και ενισχύει τις προκαταλήψεις της κοινωνίας σχετικά με την αντιμετώπιση των γυναικών ως “βοηθών”. Η αναφορά βάζει στην κουβέντα και τις παρόμοιες τεχνολογίες των υπόλοιπων εταιρειών, όπως τα Google Assistant, Amazon Alexa και Microsoft Cortana.

Το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ψηφιακών φωνητικών βοηθών χρησιμοποιεί γυναικεία φωνή στέλνει ένα μήνυμα ότι οι γυναίκες είναι υπόχρεες, υπάκουες και διαθέσιμες να βοηθήσουν οποτεδήποτε κάποιος πατήσει ένα κουμπί ή τις διατάξει με ένα “OK” ή “Hey”. Η βοηθός δεν έχει δικαίωμα να αντιδράσει ή να αψηφήσει, παρά μόνο να εκτελέσει και να ανταποκριθεί στις εντολές ανεξάρτητα από τον τόνο της φωνής. Σε πολλές κοινωνίες, αυτή η τακτική ενισχύει την προκατάληψη ότι οι γυναίκες είναι υποτακτικές και υποχρεωμένες να ανέχονται την κακομεταχείριση.

Από τη στιγμή που αυτές οι τεχνολογίες φτάνουν σε κοινωνίες που δεν έχουν υιοθετήσει τα Δυτικά πρότυπα στην ίση αντιμετώπιση των δύο φύλων, η φεμινοποίηση των ψηφιακών βοηθών θα μπορούσε να βοηθήσει στην ενίσχυση και την εξάπλωση αυτών των στερεοτύπων. Οι Alexa, Cortana, Google Assistant και Siri έρχονται αποκλειστικά με γυναικεία φωνή ή έστω με προκαθορισμένη τη γυναικεία φωνή στις περισσότερες αγορές, οι γυναίκες αναλαμβάνουν τον ρόλο του ψηφιακού υπηρέτη για να λένε τον καιρό, να αλλάζουν τη μουσική, να εκτελούν και να είναι άμεσα διαθέσιμες σε προσταγές όπως “Ξύπνα, Alexa”

Η αναφορά των Ηνωμένων Εθνών εκφράζει την ανησυχία για το υποσυνείδητο μήνυμα που περνά στα μικρά παιδιά, μιας και εξοικειώνονται πλέον με αυτές τις τεχνολογίες από πολύ νεαρή ηλικία.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Noble, οι προσταγές στους ψηφιακούς βοηθούς – όπως βρες, κάλεσε, άλλαξε, παρήγγειλε – λειτουργούν ως “ισχυρά κοινωνικά εργαλεία” που εκπαιδεύουν τους ανθρώπους, ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά επάνω στον “ρόλο των γυναικών και των κοριτσιών στην εκτέλεσε εντολών”. Η διαρκής συσχέτιση των ψηφιακών βοηθών με το θηλυκό φύλο σταδιακά φυτεύει μια σύνδεση μεταξύ γυναικείας φωνής και υποταγής.

Σύμφωνα με τον Calvin Lai, ερευνητή του Harvard University που μελετά την υποσυνείδητη μεροληψία, οι άνθρωποι πραγματοποιούν αυτές τις συνδέσεις ανάλογα με τη συχνότητα με την οποία επαναλαμβάνονται. Με την εξάπλωση των ψηφιακών βοηθών, η συχνότητα και ο όγκος αυτών των συσχετισμών μεταξύ “γυναίκας” και “βοηθού” αυξάνονται δραματικά.

Όσο η καθημερινότητα μαθαίνει στον κόσμο να συνδέει τη γυναίκα με τους βοηθούς, τόσο περισσότερο θα αντιμετωπίζεται η πραγματική γυναίκα ως βοηθός στην κανονική ζωή μας και θα τιμωρείται αν δεν συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Η τεχνολογία είναι πανίσχυρη και μπορεί όχι μόνο να μιμείται τις ανισότητες μεταξύ των δύο φύλων, αλλά να τις ενισχύει κιόλας.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι η θετική ανταπόκριση στα όρια του φλερτ των ψηφιακών βοηθών όταν ρωτάς με επιθετικό ή/και προσβλητικό τρόπο.

Το 2017, η Quartz είχε πραγματοποιήσει μια έρευνα στο πως ανταποκρίνονται οι τέσσερις κορυφαίοι ψηφιακοί βοηθοί απέναντι στη λεκτική παρενόχληση. Στην πλειοψηφία τους, απάντησαν είτε παιχνιδιάρικα, είτε θετικά. Ποτέ δεν έδωσαν αρνητική απάντηση ή έδωσαν στον χρήστη να καταλάβει ότι η εντολή του είναι απαράδεκτη ή ακατάλληλη.

Για παράδειγμα, αν έλεγες στο Siri της Apple ότι είναι μια τσ…., η απάντηση ήταν “θα κοκκίνιζα αν μπορούσα”. Η Apple έχει αλλάξει αυτού του είδους τις απαντήσεις με το μήνυμα “δεν γνωρίζω πως να ανταποκριθώ σε αυτό”.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι σε έρευνα του Indiana University από το 2017 όπου ρωτήθηκαν άντρες και γυναίκες, η πλειοψηφία προτιμά γυναικεία φωνή στους ψηφιακούς βοηθούς διότι είναι πιο ζεστή, πιο καθησυχαστική και γενικά τους δημιουργεί πιο όμορφα συναισθήματα.

Σηκώνει κουβέντα (και) αυτό το θέμα. Όσοι ενδιαφέρεστε να διαβάσετε ολόκληρη την αναφορά των Ηνωμένων Εθνών, μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Ηλεκρονική εφαρμογή για τους αναποφάσιστους στις Ευρωεκλογές

Ηλεκρονική εφαρμογή για τους αναποφάσιστους στις Ευρωεκλογές

Θα τους βοηθήσει μέσω ερωταπαντήσεων να συμπεράνουν προς ποιο κόμμα κλίνουν περισσότερο

Οι Ευρωπαίοι ψηφοφόροι οι οποίοι παραμένουν αναποφάσιστοι ενόψει των Ευρωεκλογών, που διεξάγονται στην ΕΕ από αύριο Πέμπτη ως την Κυριακή, θα μπορέσουν να βοηθηθούν από μια εφαρμογή, που δημιούργησε το Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας (IUE), όπως ανακοίνωσε το ίδιο.

Η euandi2019, όπως ονομάζεται η εφαρμογή αυτή, καλεί τους πολίτες όλης της ΕΕ να «αντιδράσουν σε 22 δηλώσεις» πολιτικού ή οικονομικού περιεχομένου. Οι απαντήσεις τους θα επιτρέψουν να συμπεράνουν, προς ποιο κόμμα κλίνουν περισσότερο στην χώρα τους, αλλά και σε άλλες χώρες της ΕΕ, διευκρινίζει το IUE. Η euandi2019 δημιουργήθηκε από μια ομάδα 122 ειδικών και πολιτικών επιστημόνων, περίπου πέντε από κάθε κράτος-μέλος, η οποία κατέγραψε περίπου 250 πολιτικά κόμματα και κινήματα στην Ευρώπη και εξέτασε εμπεριστατωμένα τα προγράμματά τους, σύμφωνα με το IUE, το οποίο για την δημιουργία της εφαρμογής αυτής δηλώνει ότι συνεργάστηκε στενά με το Πανεπιστήμιο της Λουκέρνης στην Ελβετία.

Το εργαλείο αυτό είναι «πολιτικά ουδέτερο», υπογραμμίζει η IUE και διατίθεται σε 20 γλώσσες και σε κάθε χώρα μέλος της ΕΕ, για να εξυπηρετήσει τα εκατομμύρια των ψηφοφόρων στην ΕΕ, που εξακολουθούν να μην έχουν αποφασίσει, τι θα ψηφίσουν. Ποσοστό χαμηλότερο του 40% των Ευρωπαίων γνώριζε, ότι οι Ευρωεκλογές γίνονταν τον Μάιο και μόνον ένα ποσοστό 5% μπορούσε να αναφέρει σωστά τις ακριβείς ημερομηνίες κατά τις οποίες θα διεξάγονταν, μεταξύ της 23ης και της 26ης Μαΐου, σύμφωνα με έρευνα που έγινε στα τέλη του Φεβρουαρίου από το Kantar Public.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, τα οποία δημοσιεύτηκαν στα τέλη Απριλίου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έδειξαν επίσης, ότι το 38% των Ευρωπαίων (εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου) γνώριζαν στα τέλη Φεβρουαρίου τον μήνα διεξαγωγής των εκλογών. Το ποσοστό αυτό ξεπερνούσε το 50% σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων η Ιταλία και έφθανε το 34% στη Γαλλία.

Επίσης, μόνον το 35% των ψηφοφόρων, κατά μέσον όρο, εξέφραζε τη βεβαιότητα ότι θα ψηφίσει την Κυριακή, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση αυτή.

Σχετικά Tags Ευρωεκλογές 2019 αναποφάσιστοι